Integración de las TIC por los profesores de posgrado

Authors

  • Nahui Olin Nicolás Félix Torres Universidad Autónoma de Zacatecas
  • Beatriz Herrera Guzmán

DOI:

https://doi.org/10.60685/filha.v13i19.2381

Keywords:

ICT, Globalization, Teachers, Researchers, UAZ, Information and Communication Society, Knowledge Economy

Abstract

This article addresses a research between 2015 and 2017 that has been aimed at the process of integration of ICT in teachers in the PhD in Development Studies and Masters in Physical Sciences of the Autonomous University of Zacatecas, held in Zacatecas, Zacatecas, Mexico An attempt is made to deepen the type of information and communication technologies used by the academic media and their respect, both in the research field and in teaching. For this, we have opted for the use of a qualitative approach, with the technique of in-depth interviews.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Nahui Olin Nicolás Félix Torres, Universidad Autónoma de Zacatecas

    Nahui Olin Nicolás Félix Torres tiene una maestría en Investigaciones Humanísticas y Educativas de la Universidad Autónoma de Zacatecas. 

  • Beatriz Herrera Guzmán

    Beatriz Herrera Guzmán es Doctora en Ciencias Políticas y Sociales por la Universidad Nacional Autónoma de México. Es Docente-investigadora de la Maestría en Investigaciones Humanísticas y Educativas de la Unidad Académica de Docencia Superior de la Universidad Autónoma de Zacatecas. Ha publicado diversos artículos y ensayos para revistas y libros en temas de educación, tales como: La Educación Superior en Zacatecas, el fenómeno de la privatización de la Educación Superior en México y Zacatecas y Deber e Identidad de la universidad pública. Cuenta con el Perfil Deseable del PROMEP. Es miembro del Cuerpo Académico Consolidado UAZ-190 “Políticas Educativas”. Contacto:  beatriz_b2002@hotmail.com 

Downloads

Published

2023-12-18

How to Cite

Integración de las TIC por los profesores de posgrado. (2023). FILHA, 13(19), 20. https://doi.org/10.60685/filha.v13i19.2381