Heuristic aesthetics and pictographic design

Authors

  • César Bernabé Jiménez Ramírez
  • Ernesto Pesci Gaytán

DOI:

https://doi.org/10.60685/filha.v15i23.2454

Keywords:

Heuristic aesthetics, Graphic Design, Pictography, Archetypes, Visual communication

Abstract

Heuristic aesthetics and pictographic design are proposed for studies in Visual Communication. A brief tour of the history of the concepts of Aesthetics, Heuristique and Design is made through the thought, fundamentally, of Immanuel Kant, John Dewey and Vilém Flusser. With the monitoring of these notions, the categories that make it possible to analyze new proposals for intervention on the Internet are compiled, as in the case of the company Pictoline, which, in the authors' opinion, fulfills the requirements of a model platform for the management of social knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • César Bernabé Jiménez Ramírez

    César Bernabé Jiménez Ramírez es mexicano, es docente de la Universidad Autónoma de Durango. Fue estudiante de la maestría en investigaciones humanísticas y educativas de la Universidad Autónoma de Zacatecas. Contacto: inboxd@live.com.mx. CVU: 865160.

  • Ernesto Pesci Gaytán

    Ernesto Pesci Gaytán es egresado de la maestría en filosofía e historia de las ideas de la Universidad Autónoma de Zacatecas. Es docente investigador de la Unidad Académica de Docencia Superior de la Universidad Autónoma de Zacatecas, fue director de la mencionada Unidad, fue ganador del Programa de Estímulos a la Creación y al Desarrollo Artístico de Zacatecas PECDAZ, es autor del libro: El Multivium de lo Virtual. Contacto: ernesto.pesci@gmail.com. ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0805-0558

Downloads

Published

2023-12-23

How to Cite