La ciudad moderna y el nuevo espacio público

Authors

  • Juan Carlos Orejudo Pedrosa Universidad Autónoma de Zacatecas

DOI:

https://doi.org/10.60685/filha.v11i15.2227

Keywords:

Public Sphere, Public Opinion, Advertising, Political Man, Mass

Abstract

In this essay, we propose to analyse the great transformations of the modern city that gave rise to a new public space. The feeling of estrangement, anonymity and the crowd are the essential aspects of modern life in the big city. Modernity has given way to two visions of public space: first, that arising from the enlightened project that consists in making a public use of reason. Second, the appearance of the urban masses that destroy, in the words of Baudelaire and Walter Benjamin, the traces of individual identity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Juan Carlos Orejudo Pedrosa, Universidad Autónoma de Zacatecas

    Juan Carlos Orejudo Pedrosa es doctor en Filosofía por la Universidad Autónoma de Madrid con la tesis titulada El pecado del conocimiento en la obra de Baudelaire. Actualmente desarrolla su actividad docente investigadora en la Universidad Autónoma de Zacatecas (México), en la Unidad Académica de Ciencia Política y en la Unidad Académica de Docencia Superior. Es Perfil Promep y miembro del Sistema Nacional de Investigadores. Contacto: juancarlos_orejudo76@yahoo.es

Downloads

Published

2023-11-01

How to Cite

La ciudad moderna y el nuevo espacio público. (2023). FILHA, 11(15), 45-60. https://doi.org/10.60685/filha.v11i15.2227