La pertinencia del modelo de diseño instruccional ASSURE para la implementación de la educación a distancia

  • Víctor Ricardo de la Torre García
  • Raúl Sosa Mendoza Universidad Autónoma de Zacatecas
Keywords: Instructional design, Learning theories and instructional design models, Mixed and Online Modalities

Abstract

The purpose of the present investigation was to know the relevance of the instructional design model ASSURE in the Autonomous University of Zacatecas, in the design and development of teaching units in some faculties of the institution. A preliminary exploratory research was developed to identify the existing conditions of Information and Communication Technologies (ICT) for the development of online education, and we identified teachers interested in participating.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Víctor Ricardo de la Torre García

Víctor Ricardo de la Torre García es docente investigador en la Universidad Autónoma de Zacatecas. Es perfil prodep y un innovador en temas relacionados con las tecnologías y la educación a distancia.

Raúl Sosa Mendoza, Universidad Autónoma de Zacatecas

Raúl Sosa Mendoza es docente investigador de la Universidad Autónoma de Zacatecas.

Published
2023-12-18
How to Cite
de la Torre García, V. R., & Sosa Mendoza, R. (2023). La pertinencia del modelo de diseño instruccional ASSURE para la implementación de la educación a distancia. FILHA, 13(19), 16. https://doi.org/10.60685/filha.v13i19.2385