Democracia y educación. La cuestión filosófica en el pensamiento de John Dewey

Authors

  • Giuseppe Spadafora

DOI:

https://doi.org/10.60685/filha.v13i18.2340

Keywords:

Democracy, education, philosophical question of pragmatism

Abstract

In this essay the author tries to read in an analytical way the John Dewey’s book, Democracy and Education, (1916).  The autor of this essay highlights the centrality of the mentioned book in Dewey’s thought. In fact, in Democracy and Education Dewey analyzes some fundamental aspects of the philosophical issue of his pragmatism.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Giuseppe Spadafora

    Giuseppe Spadafora es investigador universitario en “Pedagogía general” desde 1984, en la Facultad de Letras y Filosofía de la Università della Calabria y Profesor Asociado de Pedagogía general en 1989, en la Facultad de Letras y Filosofía de la Universidad de Catania. Sus más importantes publicaciones son:  La pedagogia. Questioni epistemologiche, Anicia, Roma, 2015; L’educazione per la democrazia. Studi su John Dewey, Anicia, Roma, 2015;  (ed) John Dewey, Democrazia e educazione, Anicia, Roma, 2017; Democracy for the Twenty-First Century, Southern Illinois University Press, Carbondale, 2009 entre varias más. 

Downloads

Published

2023-12-12

How to Cite

Democracia y educación. La cuestión filosófica en el pensamiento de John Dewey. (2023). FILHA, 13(18), 4-21. https://doi.org/10.60685/filha.v13i18.2340