Teacher´s role in adaptative learning

Authors

  • Nydia Leticia Olvera Castillo
  • Carmen Yazveth García Almeida

DOI:

https://doi.org/10.60685/filha.v14i21.2408

Keywords:

Adaptive learning, big data, learning analytics, role, teacher

Abstract

In this article we recognize the role that teachers should take in the implementation of learning strategies that contribute to the development of students, so it should focus on combating the specific needs of each student through the implementation of Adaptive Learning, a system that analyzes the knowledge of each of the students and offers personalized recommendations that allow them to advance at their own pace. Big Data and Learning Analytics are the fundamental part that facilitate the generation of personalized learning adapted to the students' detected needs, through data analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Nydia Leticia Olvera Castillo

    Nydia Leticia Olvera Castillo es docente-investigadora en la Maestría en Tecnologías Informáticas Educativas de la Universidad Autónoma de Zacatecas. Tiene una maestría en humanidades y procesos educativos con orientación en tecnología educativa por la Universidad Autónoma de Zacatecas. Actualmente estudia el doctorado en línea en tecnología en el Centro Escolar Mar de Cortés. Es Responsable en la Sub-coordinación de Educación a Distancia de la Universidad Autónoma de Zacatecas. Contacto: olvera.nydia@uaz.edu.mx

  • Carmen Yazveth García Almeida

    Carmen Yazveth García Almeida es estudiante del doctorado en línea en tecnología en el Centro Escolar de Mar de Cortés. Es Ingeniera en Computación por la Universidad Autónoma de Zacatecas. Tiene una maestría en tecnologías de la información por la Universidad Interamericana para el Desarrollo. Contacto: carmen.garcia@uaz.edu.mx

Downloads

Published

2023-12-20

How to Cite